Archiwum kwiecień 2025


kwi 29 2025

Ile mieszkań sprzedali deweloperzy w I kwartale...


Jakie wyniki sprzedaży odnotowały firmy deweloperskie w pierwszych trzech miesiącach 2025 roku? Jak uzyskany rezultat wypada w porównaniu ze sprzedażą w poprzednim kwartale i analogicznym okresie 2024 roku? Czy deweloperom udało się zrealizować plany sprzedażowe? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.

Tomasz Kaleta, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży i marketingu w Develii

W pierwszym kwartale 2025 roku sprzedaliśmy 951 mieszkań na podstawie umów deweloperskich i przedwstępnych, co pomimo spadku o 8 proc. rok do roku, uważamy za bardzo dobry wynik. Warto podkreślić, że pierwszy kwartał ubiegłego roku był dla Develii rekordowy, wsparty intensyfikacją zakupów w związku z wygaszaniem programu Bezpieczny Kredyt 2 proc. Na tle III i IV kwartału 2024 roku wynik za pierwsze trzy miesiące tego roku oznacza wzrost, co potwierdza stopniową odbudowę popytu.

Konsekwentnie realizujemy naszą strategię biznesową, zakładającą sprzedaż 3100–3300 mieszkań w 2025 roku. Spodziewamy się, że zapowiadana obniżka stóp procentowych będzie istotnym czynnikiem wspierającym rynek nieruchomości mieszkaniowych w drugiej połowie roku.

Zbigniew Juroszek, prezes zarządu Atal

W I kwartale 2025 roku zawartych zostało 348 umów deweloperskich i przedwstępnych. W tym samym okresie ubiegłego roku wynik był lepszy o 369 mieszkań, natomiast w IV kw. 2024 roku o 97 lokali.

Dane te, zwłaszcza w odniesieniu do I kw. 2024 r., obarczone są wysoką bazą porównawczą, co wynika m.in. z odmiennej sytuacji rynkowej, w tym kończącego się wówczas efektu wdrożenia rządowych dopłat do kredytów. Z kolei niejasna sytuacja co do ich kontynuowania, a przede wszystkim bardzo niekorzystne warunki finansowania zakupów i wysokie oprocentowanie kredytów hipotecznych, zaważyły na osiągniętych wynikach. Z wymienionych względów odbiegły one od założeń i oczekiwań spółki.

Mariusz Gajżewski, Head of Sales, Marketing and Communication BPI Real Estate Poland

Zgodnie z założeniami, w I kwartale br. odnotowaliśmy satysfakcjonujące wyniki sprzedaży, utrzymując dynamikę z końcówki ubiegłego roku. Kluczowy wpływ na poziom naszej sprzedaży miało zakończenie budowy trzech naszych inwestycji – Czysta4 we Wrocławiu, Bernadovo w Gdyni oraz Panoramiqa w Poznaniu, które wzmocniły ofertę mieszkań dostępnych „od ręki”, co w obecnych warunkach rynkowych jest bardzo cenione przez klientów.

W porównaniu do IV kwartału 2024 r. utrzymaliśmy zbliżony poziom sprzedaży, natomiast względem I kwartału ubiegłego roku zanotowaliśmy wzrost, głównie dzięki większemu wolumenowi gotowych mieszkań w ofercie.

Katarzyna Mirota, Head of Sales & Marketing, Matexi Polska

W pierwszym kwartale br. zawarliśmy z klientami łącznie 71 umów deweloperskich (43 w Warszawie oraz 28 w Krakowie). Obecnie zainteresowanie na rynku jest spore, ale wydłuża się proces decyzyjny klientów, co spowodowało, że poziom naszej sprzedaży w minionym kwartale był lekko poniżej planu. W drugim kwartale br. planujemy wprowadzenie do oferty dwóch nowych inwestycji i w efekcie zwiększenie volumenu sprzedaży.

Piotr Ludwiński, dyrektor sprzedaży w Archicom

W pierwszym kwartale 2025 roku sprzedaliśmy 530 lokali, czym odnotowaliśmy wzrost o 29 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, kiedy zawartych zostało 410 umów. Spośród wszystkich transakcji, 60 dotyczyło projektów realizowanych przez Archicom na rzecz Grupy Echo Investment.

Wynik ten potwierdza, że nasza oferta skutecznie odpowiada na aktualne potrzeby klientów, zarówno pod względem lokalizacji, jak i układów mieszkań. Wypracowana dynamika sprzedaży jest wysoka w odniesieniu do całego rynku, co potwierdza skuteczność naszej strategii dywersyfikacji geograficznej i konsekwentnego poszerzania portfolio o projekty z segmentu popularnego i premium.

Joanna Chojecka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu na Warszawę i Wrocław w Grupie Robyg

Pierwszy kwartał 2025 roku pokazuje, że nadal utrzymujemy założone tempo naszej działalności. Mamy ambitne plany i realizujemy duże inwestycje – niezależnie od koniunktury rynkowej.

W pierwszym kwartale 2025 roku Grupa TAG podpisała ponad 470 umów przedwstępnych i deweloperskich oraz dodatkowo około 200 umów rezerwacyjnych, które pozostają wkrótce do sfinalizowania jako deweloperskie. Podpisanych zostało około 390 umów przedwstępnych i deweloperskich oraz około 200 umów rezerwacyjnych.

Grupa TAG w Q1 2025 zrealizowała i rozpoznała w przychodach blisko 350 lokali, około 250 lokali zostało przekazanych klientom, a 130 lokali wprowadzono na wynajem. Zrealizowanych i przekazanych zostało ponad 180 lokali. Łącznie w Q1 2025 Grupa TAG w Polsce miała w budowie około 7300 mieszkań i lokali komercyjnych. Portfolio mieszkań na wynajem Grupy wyniosło ponad 3350 lokali. Aktualnie w ofercie mamy około 1900 lokali.

Andrzej Gutowski, dyrektor sprzedaży Ronson Development

W pierwszym kwartale 2025 roku sprzedaliśmy 96 lokali, co jest wynikiem w pełni zgodnym z naszym założonym planem sprzedażowym. Biorąc pod uwagę aktualną sytuację rynkową, świadomie przyjęliśmy bardziej konserwatywny cel niż w analogicznym okresie roku ubiegłego oraz w IV kwartale 2024 roku. Właściwie określiliśmy cele na ten okres i konsekwentnie realizowaliśmy naszą strategię sprzedażową, szczególnie w dwóch najpopularniejszych inwestycjach: Ursus Centralny i Miasto Moje.

Łukasz Šedovič Sales Director w Trust Investment S.A.

Pomimo licznych wyzwań rynkowych, z jakimi mierzy się obecnie branża nieruchomości, nasza firma osiągnęła w I kwartale 2025 roku satysfakcjonujący wynik sprzedażowy, utrzymując poziom 116 transakcji, czyli dokładnie tyle samo, ile odnotowaliśmy w IV kwartale 2024 roku.

Choć porównując rok do roku odnotowujemy niewielki spadek, to jednak z dużą uwagą obserwujemy rosnący trend, który pozwala nam z optymizmem patrzeć na kolejne miesiące. Wierzymy, że dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, takim jak program dopłat do kredytów, elastyczna oferta oraz konsekwentna obecność w atrakcyjnych lokalizacjach, uda nam się utrzymać i zwiększyć tempo sprzedaży. To pokazuje, że nawet w wymagających warunkach rynkowych odpowiednio dopasowana strategia i otwartość na potrzeby klientów przynoszą realne efekty.

Tomasz Czuchra, wiceprezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa

Sprzedaż naszej najnowszej inwestycji – Stacja Ligocka w Katowicach ruszyła dopiero w ostatnim miesiącu pierwszego kwartału br. W poprzednim roku, zgodnie z przyjętym harmonogramem, nie prowadziliśmy sprzedaży żadnego projektu, a skupialiśmy się aktywnie na przygotowaniu nowej oferty i rozwijaniu potencjału inwestycyjnego.

Stacja Ligocka to dla nas istotny krok w kierunku poszerzenia obecności na rynkach regionalnych i nowy rozdział w działalności operacyjnej. Już na etapie startu zauważamy spore zainteresowanie inwestycją, co pozwala z optymizmem patrzeć na wyniki w nadchodzących miesiącach.

Damian Tomasik, prezes zarządu Alter Investment

Jeżeli chodzi o nasze wyniki z pierwszego kwartału są zgodę z naszymi założeniami i spodziewamy się zwiększenia dynamiki rynku w drugiej połowie roku. Mamy też w planach w III kwartale br. wprowadzać kolejne grunty do sprzedaży.

Obecnie w ofercie posiadamy tylko dwa grunty z pozwoleniem na budowę. Pierwszy znajduję się na przepięknej Warmii w gminie Jeziorany. Projekt zakłada 19 budynków jednorodzinnych oraz wyjątkową dostępność lini brzegowego jeziora Ławki. Jest to projekt premium dla wymagającego inwestora. Drugi grunt to 8 domów jednorodzinnych w zabudowie bliźniaczej. Jest to pierwszy etap osiedla pod Gdańskiem w miejscowości Pomlewo. Ten projekt również wykonaliśmy w podwyższonym standardzie, ze względu na niszę jaką zdiagnozowaliśmy na rynku.

kwi 14 2025

Jak firmy deweloperskie zachęcają do zakupu...


Jakie metody stosują deweloperzy, by dotrzeć z informacją o ofercie mieszkaniowej do nabywców? Jakie rozwiązania marketingowe dają aktualnie najlepsze efekty? Jakie propozycje najskuteczniej przyciągają klientów? Jakie promocje można znaleźć obecnie na rynku nowych mieszkań? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.
Tomasz Kaleta, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży i marketingu w Develii

Obecnie dostępna jest rekordowo wysoka oferta mieszkań. Jednak analiza poszczególnych rynków pokazuje, że w największych miastach, takich jak Warszawa, Kraków, Wrocław i Trójmiasto, podaż osiągnęła poziom sprzed pandemii. W ostatnich latach szczególnie dynamicznie rozwijały się Łódź i Poznań, gdzie obserwujemy dziś nadpodaż mieszkań.

Nie zmienia to jednak faktu, że dobra oferta zawsze się obroni, czego przykładem jest m.in. inwestycja Develii - Królowej Jadwigi 51 w Poznaniu, która w ciągu miesiąca od rozpoczęcia sprzedaży znalazła 40 nabywców. W naszej ofercie stawiamy na zróżnicowane projekty, zarówno w atrakcyjnych lokalizacjach, jak i tych w przystępnych cenach, koncentrując się na największych rynkach, gdzie sytuacja pozostaje w miarę stabilna. Poza przemyślaną ofertą kluczowa jest także jakość obsługi.

Oferujemy bezpłatne wsparcie kredytowe, w ramach którego nasi eksperci pomagają znaleźć najlepszą ofertę finansowania i zajmują się wszystkimi formalnościami. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się kompleksowe rozwiązania, umożliwiające szybkie odebranie gotowego do zamieszkania lokalu, co umożliwia nasz pakiet wykończeniowy „pod klucz”.

Ponadto, klienci kupujący mieszkania na wynajem mogą skorzystać ze wsparcia w znalezieniu pierwszego najemcy oraz półrocznej, profesjonalnej obsługi najmu za 1 zł, które oferujemy we współpracy z platformą flatte. Ponieważ coraz więcej osób poszukujących mieszkania przywiązuje wagę do zrównoważonego budownictwa, w naszych projektach uwzględniamy ekologiczne rozwiązania. Cyklicznie prowadzimy badania mystery shopping oraz analizę wskaźnika NPS, których wyniki przekładamy na nasze działania. Dzięki temu budujemy zaufanie. Co trzecie mieszkanie w Develii kupuje klient powracający lub z polecenia.

Agnieszka Majkusiak, dyrektor sprzedaży Atal

W lutym tego roku wdrożyliśmy dwa nowe programy ułatwiające klientom zakup własnego M. Ich odbiór jest bardzo pozytywny i przekłada się na zwiększone zainteresowanie w naszych biurach sprzedaży. W ponad 30 inwestycjach oferujemy wykończenie mieszkania za połowę ceny, co jest bardzo korzystną i unikalną na rynku propozycją. Klienci w ramach programu otrzymują kompleksową usługę, w tym m.in.: specjalistyczne doradztwo, profesjonalny projekt, wysokiej jakości materiały, a także terminową realizację prac według najwyższych standardów.

Ponadto, dla większości projektów będących w realizacji wprowadziliśmy preferencyjne harmonogramy płatności 10/90, ewentualnie z transzą pośrednią w przypadku inwestycji, które zakończą się w 2026 roku. To nasza odpowiedź na sytuację rynkową spowodowaną wysokim oprocentowaniem kredytów mieszkaniowych, a dla klientów perspektywa na sfinansowanie zakupu na lepszych warunkach w późniejszym terminie. W niektórych inwestycjach proponujemy także inne korzyści, np. rabaty cenowe na wybrane lokale, zniżki na miejsca postojowe lub dedykowane pakiety promocyjne.

Nasze inwestycje prezentujemy również na targach nieruchomości w wybranych miastach. Wiosną planujemy w niektórych inwestycjach organizację dni otwartych, podczas których klienci będą mogli skorzystać z ofert specjalnych.

Obecna koniunktura i silna konkurencja na rynku nieruchomości, rosnące wymagania klientów, a także dynamicznie zmieniające się media sprawiają, że skuteczna komunikacja wymaga elastyczności i integracji różnych narzędzi oraz kanałów. Wdrażamy kompleksowe strategie marketingowe, łącząc nowoczesne technologie digitalowe z tradycyjnymi formami promocji, aby efektywnie docierać do klientów i budować ich zaangażowanie.

Mariusz Gajżewski, Head of Sales, Marketing and Communication BPI Real Estate Poland

W obliczu dużej podaży nowych mieszkań kluczowe jest wyróżnienie się zarówno ofertą, jak i skuteczną komunikacją. Stawiamy na precyzyjnie targetowane kampanie digitalowe, marketing treści oraz działania w social mediach, które pozwalają nam efektywnie docierać do potencjalnych nabywców. Doskonale sprawdzają się także dni otwarte oraz oferty specjalne, dostosowane do oczekiwań klientów. Obecnie wprowadzamy promocje cenowe na ostatnie grupy mieszkań w gotowych już inwestycjach, celem dodatkowej zachęty osób rozważających zakup mieszkania w naszych projektach.

Agata Zambrzycka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Aurec Home

Strategia promocyjna Aurec Home obejmuje marketing internetowy oraz tradycyjne formy reklamy. W ramach marketingu cyfrowego korzystamy z portali ogłoszeniowych, reklam w Google Ads, kampanii w social mediach oraz e-mail marketingu. Współpracujemy także z doradcami kredytowymi, którzy wspierają naszych klientów na każdym etapie pozyskiwania kredytów hipotecznych. Negocjują warunki, pomagają w formalnościach i bezpiecznie przeprowadzają przez całą ścieżkę, aż do momentu podpisania umowy z bankiem.

Regularnie organizujemy dni otwarte w naszych inwestycjach, podczas których potencjalni nabywcy mogą obejrzeć lokale, ocenić ich wykończenie oraz dostępne udogodnienia i części wspólne. Z powodzeniem wykorzystujemy także tradycyjną reklamę. Kampanie outdoorowe, reklamy w prasie i radiu, a także ulotki i katalogi, które można znaleźć w biurach sprzedaży oraz na targach branżowych.

Największą skuteczność mają reklamy internetowe i kampanie w social mediach (Facebook, Instagram, LinkedIn), które pozwalają na precyzyjne dotarcie do osób poszukujących mieszkań. Dni otwarte i prezentacje inwestycji dają możliwość osobistego zapoznania się z ofertą, co także często przekłada się na decyzję o zakupie. Natomiast opinie zadowolonych klientów oraz prestiżowe nagrody branżowe, takie jak Symbol Nowoczesnego Budownictwa, budują zaufanie i wzmacniają pozycję na rynku.

Klienci najchętniej korzystają z programów rabatowych i ofert specjalnych, zwłaszcza gdy mogą liczyć na obniżkę ceny np. przy zakupie lokalu za gotówkę.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Najskuteczniej działają promocje cenowe. W obu naszych inwestycjach mamy atrakcyjne promocje. W Warszawie w inwestycji Moja Północna metr kwadratowy kosztuje 12 900 zł, a w Gdańsku w inwestycji Wolne Miasto cena wynosi 10 500 zł/mkw.

Anastasia Prusiecka, Dział Sprzedaży Folwark Jankowice, Grupa Konkret

W przypadku inwestycji o nieoczywistych lokalizacjach, skierowanych do klientów o ściśle określonych preferencjach bez wątpienia najlepszym kanałem dotarcia są kampanie AdWord. Jak dobrze wiemy, pozwalają one bardzo precyzyjnie targetować ofertę do klientów. Folwark Jankowice aktywnie też działa w social mediach przyciągając klientów atrakcyjnym contentem. Oczywiście mamy również swoje prezentacje na portalach nieruchomościowych i prowadzimy inne działania komunikacyjne, chociażby przy okazji wernisaży, czy eventów na polu golfowym.

Dobre efekty przynosi też udział w targach nieruchomości. Ta forma bezpośredniego kontaktu z klientem pozwala nam odpowiedzieć na pojawiające się pytania i zaprezentować wszystkie atuty naszej lokalizacji. Widzimy również, że osobisty kontakt z klientem przekłada się na skrócenie procesu decyzyjnego. Nie bez znaczenia przy ograniczonej zdolności kredytowej nabywców jest też atrakcyjna cena nieruchomości. W Folwarku Jankowice mieszkanie można nabyć w cenie 8550 zł brutto za mkw. To ważny element naszej komunikacji, który prócz bezpośredniego sąsiedztwa 18 ha parku, stanowi jedną ze składowych marketingowego przekazu.

Nie mamy aktualnie żadnej promocji czy rabatów. Tego typu kroki podejmujemy raczej akcyjnie przy okazji targów, czy Drzwi Otwartych. Najbliższe planujemy, gdy otoczenie osiedla wypełni soczysta zieleń i wykonane przez nas nasadzenia pokażą się w pełnej krasie.

Katarzyna Mirota, Sales & Marketing Manager, Matexi Polska

Podstawą jest zaoferowanie nabywcom atrakcyjnego miejsca do życia. Oferujemy mieszkania przede wszystkim w dobrych lokalizacjach, z dostępem do komunikacji miejskiej czy wszelkiego rodzaju usług. Zgodnie z naszym mottem „Witamy w okolicy” dążymy do budowania przestrzeni, które sprzyjają integracji społecznej i aktywnemu spędzaniu czasu. W naszych projektach uwzględniamy tereny rekreacyjne, miejsca spotkań sąsiedzkich oraz place zabaw.

W naszej komunikacji patrzymy na projekt holistycznie, zaczynając od brandingu, który odzwierciedla historię i charakter miejsca. W komunikacji z klientami wykorzystujemy zarówno działania offline, takie jak oznakowanie działki i inwestycji czy materiały drukowane, jak i szeroką gamę działań online. Na naszej stronie internetowej klienci znajdą wszystkie niezbędne informacje o inwestycjach, wizualizacje, makiety 3D, rzuty mieszkań oraz wirtualne spacery.

W wybranych inwestycjach oferujemy rabaty na wybrane mieszkania. Ostatnio uruchomiliśmy również wyjątkową promocję we współpracy z renomowaną pracownią architektury wnętrz Deer Design. Klienci, którzy zdecydują się na zakup mieszkania w wybranych inwestycjach, otrzymają profesjonalny projekt wnętrza w cenie nieruchomości. Promocja obowiązuje przez dwa miesiące i dotyczy dwóch inwestycji: XYZ Place w Warszawie oraz Apartamenty Portowa w Krakowie. Taka oferta to nie tylko duża oszczędność pieniędzy, ale także gwarancja uzyskania w pełni funkcjonalnej przestrzeni i estetyki dostosowanej do indywidualnych gustów. Skorzystanie z promocji nie wyklucza skorzystania z rabatów cenowych.

Marcin Michalec, dyrektor zarządzający, Okam Capital

Aktualnie w inwestycji mieszkaniowej NOW przy ul. Dowborczyków w Łodzi wprowadziliśmy wyjątkowy i niespotykany na rynku system płatności za mieszkanie, który pozwala na zakup wybranych lokali i płatność za nie w transzach, jednak bez konieczności zaciągania kredytu hipotecznego. Oferta „Mieszkaj bez kredytu” pozwala wprowadzić się do nowego mieszkania przed końcowym rozliczeniem z deweloperem, po wpłaceniu 40 proc. wartości lokalu i zaraz po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Płatności nie są obciążone odsetkami, a klienci mają gwarancję braku ukrytych opłat. Harmonogram zakłada wpłatę 20 proc. wartości mieszkania przy podpisaniu umowy deweloperskiej, a następnie wpłatę kolejnych 20 proc. po zakończeniu budowy, przed przekazaniem kluczy. Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie następuje seria 18 miesięcznych rat po 3000 zł każda, a następnie końcowa wpłata pozostałej kwoty za mieszkanie. Oferta wprowadzona jest pilotażowo dla 30 mieszkań. Z programu można skorzystać do 15 kwietnia 2025 roku lub do wyczerpania puli mieszkań.

Jednak abstrahując od kwestii promocji, nasza siła i fundament, na którym budujemy nasz sukces marketingowy, to wysoka jakość inwestycji. W naszej działalności kierujemy się Nową Polityką Jakości Okam, która kładzie duży nacisk na ekologiczne rozwiązania oraz udogodnienia podnoszące wygodę mieszkańców, np. system smart home, oczyszczacze powietrza, filtry podzlewowe dostępne w inwestycji CITYFLOW na warszawskiej Woli czy oczyszczacze powietrza w katowickiej inwestycji INSPIRE. Stosujemy panele fotowoltaiczne, systemy gromadzenia i wykorzystania deszczówki, strefy co-workingowe i mieszkańca, siłownie, a także darmowe wypożyczalnie rowerów czy pojazdów elektrycznych.

Eyal Keltsh, prezes zarządu Robyg i Vantage

Skuteczne przyciąganie klientów w dzisiejszym rynku nieruchomości wymaga zintegrowanej strategii marketingowej, która łączy nowoczesne narzędzia cyfrowe, atrakcyjne oferty oraz elastyczne podejście do potrzeb klientów. Firmy, które potrafią skutecznie połączyć edukację klientów, wizualizację oferty i promocje, mogą liczyć na sukces w przyciąganiu nabywców. Kluczowe jest zrozumienie zmieniających się oczekiwań klientów i szybkie reagowanie na ich potrzeby. Oferujemy szereg promocji, przede wszystkim rabaty i dogodne harmonogramy płatności.

Piotr Zawadowski, Marketing Product Manager, Ronson Development

Co miesiąc organizujemy w swoich inwestycjach Dni Otwarte. Podczas tych wydarzeń często mamy dla klientów różnego rodzaju zachęty, na przykład elastyczny harmonogram płatności lub rabaty na mieszkania. Na co dzień inwestujemy w media online i outdoor przede wszystkim. Jednakże ważny jest dla nas kontakt bezpośredni jak mailingi, smsy czy telefon do klienta. W naszej pracy zależy nam na długookresowej pracy z ludźmi, dlatego na bieżąco informujemy i obdzwaniamy wszystkich, którzy są zainteresowani naszymi projektami.

Jeśli chodzi o działania marketingowe, firma stawia na wielokanałową komunikację. Począwszy od nowoczesnej strony internetowej, przez media społecznościowe, a skończywszy na bezpośrednim kontakcie klienta z doradcami. Obecnie często można u nas spotkać mieszkania w promocjach cenowych.

Kluczem do przyciągania klientów jest transparentność i stawianie ich potrzeb na pierwszym miejscu. W ramach strategii Expect More firma wdrożyła szereg rozwiązań, które nie tylko ułatwiają proces zakupu, ale także podnoszą komfort współpracy na każdym etapie, od pierwszego kontaktu aż po obsługę posprzedażową. Nowoczesne biura sprzedaży zostały zaprojektowane tak, aby sprzyjać budowaniu relacji w przyjaznym otoczeniu, a wprowadzany Panel Klienta zapewnia wygodę komunikacji.

Witold Kikolski, członek zarządu MS Waryński Development S.A.

Waryński S.A. Grupa Holdingowa przyciąga klientów dzięki różnorodnym narzędziom marketingowym i sprzedażowym. Stosujemy reklamy internetowe (Google Ads, reklamy w social mediach), spersonalizowane oferty wysyłane mailowo oraz atrakcyjne promocje, takie jak rabaty czy preferencyjne warunki płatności. Nasza strona internetowa i doradcy pomagają klientom w dokonaniu najlepszego wyboru. Ponadto, korzystamy z tradycyjnych, outdorowych metod reklamy (bilbordy, citylighty itp.). Współpracujący z nami partnerzy finansowi oferują elastyczne opcje kredytowe, a w przyszłości planujemy również organizację Dni otwartych. Uważamy, że połącznie wszystkich, dostępnych opcji reklamy, zarówno cyfrowych, jak i outdorowych to najlepszy sposób na dotarcie do klientów i przyciągnięcie ich uwagi. Dbamy o to, aby potencjalny nabywca czuł się zatroszczony, a oferta spełniała jego wymagania.

Arleta Ściepura, koordynator ds. marketingu Megapolis

W obliczu dużej podaży mieszkań kluczowe staje się wyróżnienie oferty poprzez innowacyjne podejście do projektowania przestrzeni oraz skuteczne narzędzia marketingowe. Koncentrujemy się na dostosowywaniu inwestycji do realnych potrzeb mieszkańców, dbając zarówno o funkcjonalność lokali, jak i atrakcyjność przestrzeni wspólnych.

Naszym priorytetem jest tworzenie miejsc, które sprzyjają budowaniu społeczności i podnoszą komfort życia. Przykładem może być Osiedle OZON, gdzie mieszkańcy mają kilka stref do aktywności: siłownię terenową, salę dydaktyczną, świetlicę z kulkolandem, „małpi gaj” dla dzieci oraz dedykowany plac zabaw. W odpowiedzi na zmieniające się oczekiwania klientów wprowadziliśmy także przestrzenie coworkingowe, które umożliwiają łączenie pracy z opieką nad dziećmi. Aktualnie mieszkania parterowe z ogródkami oferujemy w cenie od 12 800 zł/mkw. w gotowej części inwestycji.

Dziś kluczowe znaczenie mają wellbeing i work-life balance, dlatego w nowych inwestycjach, takich jak Nowe Osiedle Fi na Starym Podgórzu czy Clou Lindego w Bronowicach, będziemy oferować przestrzenie do relaksu i integracji. Strefy do wyciszenia i jogi, pokoje służące rozrywce z konsolami do gier oraz nowoczesne przestrzenie do pracy to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów.

W działaniach marketingowych stawiamy na precyzyjne targetowanie w kampaniach digitalowych, interaktywne prezentacje mieszkań oraz organizację wydarzeń, które pozwalają przyszłym nabywcom lepiej poznać inwestycję. Obecnie skuteczność wykazują też promocje dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów, np. oferty „pod klucz” czy preferencyjne warunki finansowania.

Damian Tomasik, prezes zarządu Alter Investment

Alter Investment specjalizuje się w przygotowywaniu gruntów pod inwestycje budowlane, dostarczając deweloperom i inwestorom nieruchomości w pełni przygotowane do realizacji projektów.

Nasze działania marketingowe skupiają się przede wszystkim na bezpośrednim dotarciu do deweloperów, funduszy inwestycyjnych oraz firm zainteresowanych budową mieszkań na wynajem długoterminowy. Wykorzystujemy zaawansowane narzędzia analizy rynku, by precyzyjnie dopasować ofertę do potrzeb inwestorów. Wśród najskuteczniejszych działań znajdują się: Długoterminowe relacje biznesowe, Marketing cyfrowy i analityka danych. Wykorzystujemy nowoczesne technologie do targetowania potencjalnych inwestorów, analizując dane rynkowe i prognozy dotyczące rozwoju miast.

Przygotowujemy szczegółowe analizy gruntów, materiały wizualne oraz koncepcje zagospodarowania, aby maksymalnie ułatwić inwestorom decyzję o zakupie. Zapewniamy kompleksowe wsparcie w zakresie wyboru najlepszych lokalizacji i optymalizacji projektów, dostosowując je do aktualnych trendów rynkowych. Dla inwestorów zainteresowanych zakupem gruntów oferujemy teraz specjalne warunki zakupu przy większych transakcjach oraz elastyczne modele współpracy.

 

kwi 08 2025

Jak wprowadzenie REIT-ów wpłynie na rynek...


W jakim stopniu REIT-y (Real Estate Investment Trusts) podbiją aktywność w sektorze PRS (Private Rented Sector) w Polsce? Czy ta forma inwestowania sprawdzi się na naszym rynku? Jak szybko może wzrosnąć oferta mieszkań na wynajem? Czy deweloperzy planują zwiększyć swój udział w sektorze PRS? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.

Tomasz Kaleta, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży i marketingu w Develii

Fundusze typu REIT to rozwiązanie, które od lat z powodzeniem funkcjonuje w wielu krajach, umożliwiając inwestorom indywidualnym czerpanie korzyści z finansowania projektów, które wcześniej, ze względu na swoją skalę, dostępne były tylko dla dużych graczy. W kontekście Polski, jeśli nowa ustawa stworzy sprzyjające warunki dla REIT-ów mieszkaniowych, możemy spodziewać się zwiększenia aktywności inwestorów, co przełoży się na wzrost liczby budowanych mieszkań na wynajem w sektorze PRS.

W 2025 roku, oprócz rozbudowy portfela projektów firmy w największych miastach Polski, zarówno w segmencie popularnym, jak i o podwyższonym standardzie oraz premium, planujemy realizację co najmniej dwóch inwestycji w sektorze living (PRS oraz prywatnych akademików). W styczniu br. zakupiliśmy grunt w centrum Wrocławia pod budowę akademika na około 600 pokoi.

Witold Kikolski, członek zarządu MS Waryński Development S.A.

Wprowadzenie REIT-ów w Polsce z pewnością wpłynie na sektor mieszkaniowy, zwiększając dostępność kapitału i aktywność w segmencie PRS. Dzięki tej formie inwestowania można spodziewać się wzrostu liczby mieszkań na wynajem, szczególnie w dużych miastach, co wpłynie nie tylko na poprawę dostępności lokali, ale także na ich jakość. REIT-y sprzyjają także rozwojowi nowych inwestycji mieszkaniowych.

Nasza firma, biorąc pod uwagę rosnący potencjał rynku wynajmu instytucjonalnego, nie wyklucza w przyszłości zwiększenie zaangażowania w tym segmencie, widząc w nim interesującą szansę na długoterminowy rozwój.

Andrzej Biedronka-Tetla, członek zarządu Atal, dyrektor finansowy

Biorąc pod uwagę popularność sektora mieszkaniowego wśród inwestorów, REIT-y mogłyby być ciekawą alternatywą do generowania stabilnego przychodu w dłuższej perspektywie. Jest to w Polsce niedostępna w tej chwili formuła inwestycyjna. Zmiany legislacyjne mogłyby ją spopularyzować, choć wydaje się, że jeszcze długo będzie ona mieć marginalne znaczenie w portfelach oszczędnościowych Polaków. Chętniej inwestujemy bowiem we własność jako taką, niż jednostki partycypacji w niej. Z pewnością przykłady nietrafionych inwestycji, np. w condohotele czy inne prywatne przedsięwzięcia na rynku nieruchomości, pogorszyły postrzeganie tej i podobnych form lokowania kapitału.

Sektor PRS odgrywa w działalności nszej firmy znikomą rolę. Nigdy nie byliśmy optymistami, co do jego przyszłości w Polsce, ze względu na otoczenie rynkowe i przyzwyczajenia Polaków. Samo wprowadzenie REIT-ów nie spowoduje natychmiast wielkiego boomu inwestycyjnego w sektorze mieszkaniowym. Mimo to rynkowy udział tego modelu biznesowego ma potencjał wzrostowy. Wiele zależy od szczegółowych regulacji, które ewentualnie zostaną wdrożone. To nie pierwsza inicjatywa ustawodawcza w tym zakresie. Niestety może się okazać, że nie ostatnia, jeśli nie zakończy się powodzeniem lub przyjęte rozwiązania będą nieatrakcyjne dla inwestorów.

Mariusz Gajżewski, Head of Sales, Marketing and Communication BPI Real Estate Poland

Wprowadzenie REIT-ów może znacząco wpłynąć na rynek mieszkaniowy, zwłaszcza na rozwój najmu instytucjonalnego. Jeśli regulacje będą sprzyjające, zwiększy się dostępność kapitału na inwestycje, w mieszkania na wynajem, co z kolei może przełożyć się na większą podaż lokali. To mogłoby także zwiększyć płynność rynku i przyciągnąć nowych inwestorów. Od dłuższego czasu uważnie monitorowaliśmy sektor PRS i poszukiwaliśmy partnera do realizacji takiego projektu. Ostatecznie, po przeanalizowaniu wszystkich opcji, w ubiegłym roku sprzedaliśmy działkę z zatwierdzonym projektem przy ulicy Obrzeżnej w Warszawie firmie Speedwell.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Przy obecnych stopach zwrotu nie przewidujemy, aby wprowadzenie REITów w najbliższym czasie w znaczący sposób wpłynęło na rynek. Takie narzędzie pozwoli na ściągnięcie większej ilość kapitału na rynek jednak nie zmieni to faktu, że zasadniczym problemem mieszkalnictwa w Polsce jest brak polityki mieszkaniowej i dostępności gruntów pod budownictwo mieszkaniowe.

Renata McCabe Kudła, Country Manager, Grupo Lar Polska

Mamy dużą nadzieję, że projekt wprowadzenia REIT-ów ziści się w 2025 roku. W Hiszpanii Grupo Lar jest zarządzającym REITu o nazwie Lar Espana, który ma już ponad 10-letnią historię związaną z centrami handlowymi. Jeśli chodzi o możliwość stworzenia REITów, które zainwestowałyby w nieruchomości mieszkalne w celu najmu wierzymy, że mogłoby to zwiększyć aktywność polskich inwestorów na rodzimym rynku. Byłaby to możliwość dla inwestorów indywidualnych do zainwestowania w rynek najmu w sposób bardziej ustrukturyzowany i różnorodny, niż jest to obecnie możliwe.

Jeśli chodzi o udział Grupo Lar w Polsce w segmencie PRS, jest to rynek, który obserwujemy i w którym planujemy być obecni. Czekamy na obniżki stóp procentowych, które na dziś nas hamują w tej dziedzinie.

Andrzej Gutowski, dyrektor sprzedaży Ronson Development

Wprowadzenie REIT-ów w sektorze mieszkaniowym będzie miało przede wszystkim stabilizujący wpływ na rynek, zwłaszcza w pierwszym okresie. Choć efekt początkowo może być niewielki, w ciągu roku, dwóch lat powinien się on nasilić szczególnie na rynku najmu.

Uważamy, że REIT-y będą stanowiły formę inwestowania, która może przyciągnąć klientów i stanowić atrakcyjną alternatywę oszczędnościową. Fakt, że ludzie będą gromadzili w ten sposób swoje oszczędności, powinien spowodować wzrost dostępnego kapitału, co przyczyni się do większego doinwestowania rynku. Stworzy to szansę na rozwój większej liczby projektów, a to z kolei może wpłynąć na poziom cen i sprzedaży na rynku deweloperskim. Silny rynek najmu stanie się przeciwwagą dla agresywnego rynku deweloperskiego. Nasza firma obecnie otwiera się na rynek PRS.

Damian Tomasik, prezes zarządu Alter Investment

Wprowadzenie REIT-ów na polski rynek może być jednym z kluczowych impulsów do rozwoju sektora mieszkań na wynajem i stanowić fundament pod dalsze zmiany w strukturze rynku nieruchomości. W krajach rozwiniętych, takich jak USA czy Niemcy, tego typu fundusze są istotnym elementem stabilizującym rynek mieszkaniowy, umożliwiając inwestowanie w nieruchomości szerokiemu gronu inwestorów, a jednocześnie zwiększając dostępność mieszkań na wynajem długoterminowy.

Obecnie w Polsce sektor PRS (Private Rented Sector) rozwija się dynamicznie, ale nadal jest w fazie wzrostu i stanowi niewielki procent całego rynku mieszkaniowego. Upowszechnienie REIT-ów może znacząco zwiększyć skalę tego segmentu, przyciągając kapitał instytucjonalny i zachęcając do budowy nowych mieszkań przeznaczonych wyłącznie na wynajem. To odpowiedź na zmieniające się potrzeby rynku. Coraz więcej osób, szczególnie wśród młodszego pokolenia, traktuje wynajem jako wygodniejszą i bardziej elastyczną alternatywę wobec zakupu nieruchomości na kredyt, zwłaszcza w warunkach wysokich stóp procentowych i ograniczonej zdolności kredytowej.

REIT-y mogą zatem nie tylko zwiększyć podaż mieszkań, ale także poprawić jakość oferty najmu, wprowadzając na rynek profesjonalnie zarządzane budynki z długoterminowym podejściem do utrzymania nieruchomości. Obecnie w samym Gdańsku posiadamy trzy projekty w przygotowaniu oraz kilkanaście zrealizowanych inwestycji w różnych częściach kraju. Wprowadzenie REIT-ów na polski rynek z pewnością wpłynie na zwiększenie naszego zaangażowania w ten segment.

Marcin Michalec, dyrektor zarządzający, Okam Capital

REIT-y pozwalają na pozyskanie kapitału od inwestorów indywidualnych i instytucji, udostępniając ten rynek mniejszym inwestorom, którzy nie muszą posiadać dużego kapitału na zakup nieruchomości. Umożliwiają i znacznie zwiększają atrakcyjność inwestowania w rynek mieszkaniowy.

Pozyskanie przez deweloperów niedostępnego wcześniej kapitału może wspierać finansowanie budowy nowych projektów mieszkaniowych, a w praktyce zwiększać podaż mieszkań na wynajem, zwłaszcza w segmencie najmu instytucjonalnego. Szczególnie w dużych miastach może być to odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na rynku.

Wzrost płynności kapitału w sektorze PRS może też przyciągnąć na polski rynek nowych graczy, w tym fundusze zagraniczne. REIT-y mogą więc stanowić ważny element strategii rozwoju firm deweloperskich, które działają lub planują działalność w segmencie PRS. Ale ostateczny ich sukces w Polsce będzie zależał od szczegółów legislacyjnych, takich jak opodatkowanie, regulacje dotyczące dystrybucji zysków oraz kwestie związane z zarządzaniem aktywami.

Eyal Keltsh, prezes zarządu Robyg i Vantage

Wprowadzenie REIT-ów (Real Estate Investment Trusts) w Polsce, jeśli zostanie odpowiednio wdrożone, może mieć istotny wpływ na sektor mieszkaniowy, w tym na dostępność mieszkań oraz aktywność w segmencie PRS (Private Rental Sector).

REIT-y mają potencjał, aby zwiększyć dostępność finansowania w sektorze mieszkaniowym, ponieważ umożliwiają inwestorom indywidualnym oraz instytucjonalnym lokowanie kapitału w nieruchomości. Wprowadzenie REIT-ów, zwłaszcza w kontekście sektora PRS, może zachęcić do większych inwestycji w budowę nowych mieszkań, szczególnie w dużych miastach, gdzie popyt na wynajem jest duży.

Jeśli deweloperzy będą mogli pozyskiwać kapitał z rynku za pomocą REIT-ów, może to spowodować wzrost liczby inwestycji w budownictwo mieszkaniowe, umożliwiając inwestorom mniejszym (indywidualnym) uczestniczenie w rynku nieruchomości, nawet przy stosunkowo niskim kapitale początkowym. Przesunięcie aktywności na wynajem, a nie sprzedaż, może być także odpowiedzią na zmieniające się preferencje społeczne, gdzie coraz więcej osób decyduje się na wynajem zamiast kupowania nieruchomości.

kwi 01 2025

Ile kosztują najtańsze, nowe mieszkania


W jakich cenach są najtańsze mieszkania w ofercie deweloperów? Jaką mają powierzchnię? W których osiedlach są dostępne? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.

Tomasz Kaleta, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży i marketingu w Develii
W naszej ofercie najtańsze mieszkania, w cenie około 380 tys. zł dostępne są w gdańskiej inwestycji Południe Vita oraz w projekcie Unii Lubelskiej w Poznaniu. Są to kompaktowe lokale o powierzchni około 30 mkw.
Jeśli chodzi o cenę za metr kwadratowy, najniższe stawki – od 8 tys. zł dotyczą głównie większych mieszkań w osiedlu Południe Vita w Gdańsku oraz inwestycji Ogrody Wojszyce we Wrocławiu. Projektujemy naszą ofertę tak, aby w każdej lokalizacji, w której realizujemy inwestycje, klienci mogli znaleźć mieszkanie dopasowane do swoich potrzeb i możliwości finansowych.
Agnieszka Majkusiak, dyrektor sprzedaży Atal
W Gliwicach w inwestycji Ogrody Andersa mamy w sprzedaży mieszkanie o powierzchni 26 mkw. w cenie 278 949 zł. W krakowskim projekcie Skwer Harmonia jest do nabycia 30 metrowy lokal za 377 468 zł. W Łodzi w osiedlu Atal Aura na kupujących czeka kawalerka o powierzchni 26 mkw. w kwocie 303 624 zł. W poznańskiej inwestycji Naramowice Odnova za mieszkanie o metrażu 32 mkw. trzeba zapłacić 372 528 zł.
W warszawskim Osiedlu Poematu lokal o powierzchni 35 mkw. dostępny jest w cenie 503 295 zł. We wrocławskim projekcie Strachowicka najtańsze mieszkanie o metrażu 33 mkw. można kupić za około 430 tys. zł. W Gdańsku w Osiedlu Przyjemne lokal wielkości 27 mkw. jest w sprzedaży za 363 768 zł.
Mariusz Gajżewski, Head of Sales, Marketing and Communication BPI Real Estate Poland
Cena mieszkań w naszych inwestycjach uzależniona jest od lokalizacji oraz standardu wykończenia. Aktualne najtańsze mieszkanie w naszej ofercie znajduje się w projekcie Panoramiqa w Poznaniu i kosztuje 444 715 zł.
Katarzyna Mirota, Board Member, Matexi Polska
Posiadamy zróżnicowaną ofertę, zarówno pod względem standardu inwestycji, ceny jak i lokalizacji. Najtańsze mieszkania pod względem ceny brutto za całość mamy w Warszawie na terenie Włoch w inwestycji XYZ Place. Ceny zaczynają się tu od 544 tys. za kawalerkę o powierzchni 28,36 mkw.
Na rynku krakowskim najtańsze mieszania oferujemy w inwestycji Takt Lirników. Cena kawalerki o powierzchni 26,34 mkw. wynosi 482 tys. zł.
Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic
Obecnie najtańszą propozycją w naszej ofercie jest mieszkanie dwupokojowe o powierzchni 33 mkw., które jest dostępne w gdańskiej inwestycji Wolne Miasto w cenie całkowitej brutto 429 tys. zł.
Agata Zambrzycka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Aurec Home
Nasze inwestycje powstają w zielonych dzielnicach Warszawy, takich jak Włochy, Ursus i Białołęka. W Miasteczku Jutrzenki Dzielnica Lawendy, które oferuje ostatnie trzypokojowe mieszkania, ceny oscylują w okolicach 820 tys. zł. Z kolei w industrialnym kompleksie Fabrica Ursus, który proponuje mieszkania o metrażu od 32 mkw. ceny zaczynają się od 527 tys. zł.
Niedawno wprowadziliśmy do oferty przedsprzedaż mieszkań w nowym osiedlu My Forest. To wyjątkowe miejsce charakteryzuje się ekologicznymi rozwiązaniami oraz prywatnym lasem o powierzchni 4 000 mkw. dostępnym tylko dla mieszkańców. Ceny mieszkań w My Forest zaczynają się od 421 tys. zł.
Anastasia Prusiecka, Dział Sprzedaży Folwark Jankowice, Grupa Konkret
Aktualnie w ofercie Grupa Konkret posiada jedną inwestycję zlokalizowaną na skraju aglomeracji poznańskiej w Jankowicach. Projekt Folwark Jankowice to osiedle, które łączy w sobie kameralną zabudowę wielorodzinną, budynki szeregowe i domy jednorodzinne. Jest to więc oferta skierowana do szerokiej grupy odbiorców. Łączy ich jedno. Chcą mieszkać pod miastem w otoczeniu przyrody, a to gwarantuje blisko 18 ha park pałacowy, z którym bezpośrednio sąsiaduje inwestycja. Biorąc pod uwagę budynki wielorodzinne, najtańsze mieszkania w naszej ofercie kosztują niecałe 390 tys. zł brutto. W tej cenie klient otrzymuje dwupokojowy lokal o powierzchni około 38 mkw. z balkonem o powierzchni od 8 do 10 mkw. Co istotne, takie lokale posiadamy jeszcze w budynkach już oddanych do użytku, a więc klient odbiera klucze do nowego M zaraz po podpisaniu aktu notarialnego.
Michał Witkowski, dyrektor ds. sprzedaży Lokum Deweloper
Najatrakcyjniejszą cenowo ofertę posiadamy w inwestycji Lokum la Vida, realizowanej na wrocławskich Sołtysowicach. Za 499 tys. zł dostępne jest tu dwupokojowe mieszkanie o powierzchni 33,1 mkw., obejmujące pokój dzienny z aneksem kuchennym, ustawną sypialnię oraz łazienkę. Do lokalu przynależy także loggia. To doskonały wybór dla osób poszukujących mieszkania na start.
W cieszącej się dużą popularnością inwestycji Lokum Porto, położonej na Starym Mieście we Wrocławiu, oferujemy mieszkanie o metrażu 32,5 mkw. w cenie 599 tys. zł. Znajduje się w nim pokój z aneksem kuchennym oraz łazienka. Dzięki przemyślanemu układowi istnieje możliwość wydzielenia wygodnej strefy sypialnianej. Dodatkowym atutem jest duża loggia o powierzchni ponad 8 mkw. Znakomita lokalizacja osiedla sprawia, że jest to ciekawa propozycja dla inwestorów szukających lokali pod wynajem.
Z kolei na osiedlu-ogrodzie Lokum Verde, usytuowanym na wrocławskim Zakrzowie, proponujemy trzypokojowe mieszkanie o powierzchni 50,3 mkw., którego cena w stanie deweloperskim wynosi 669 tys. zł. Lokal posiada pokój dzienny z aneksem kuchennym, dwie sypialnie, łazienkę oraz osobną toaletę. Z przynależącej do niego loggii rozpościera się widok na zielony dziedziniec, wypełniony różnorodną roślinnością. To idealna opcja dla osób ceniących spokój i bliskość natury.
W podwrocławskiej Sobótce, w unikalnej inwestycji Lokum Monte, położonej tuż przy Ślężańskim Parku Krajobrazowym, oferujemy ostatnie dostępne lokale. Najtańszy z nich to dwupoziomowe, czteropokojowe mieszkanie o powierzchni 88,6 mkw., w cenie 649 tys. zł. Dodatkowymi atutami jest kameralna zabudowa osiedla, gwarantująca większy komfort życia i poczucie prywatności oraz strefa SPA z basenem, dostępna wyłącznie dla mieszkańców.
Piotr Rojek, Kierownik Handlowy Megapolis
W ramach bieżących inwestycji realizowanych przez Megapolis, koncentrujemy się przede wszystkim na lokalach mieszkaniowych. Najbardziej atrakcyjne cenowo oferty znajdują się na Osiedlu OZON, usytuowanym w północnej części Krakowa. Są to mieszkania z ogródkami, w których powierzchnia terenu zielonego często przewyższa metraż samego lokalu, co stanowi dodatkowy atut. Podobne proporcje występują również w przypadku mieszkań z przestronnymi tarasami.
W najkorzystniejszej cenie, wynoszącej 12 800 zł za mkw., dostępne jest mieszkanie o powierzchni 67 mkw., do którego przynależy ogród o powierzchni 107 mkw. Poza indywidualnie dobieranymi warunkami proponujemy naszym klientom unikalny na skalę województwa system finansowania 1 proc./99 proc., który umożliwia elastyczne i wygodne warunki zakupu, ułatwiając realizację inwestycji.
Agnieszka Gajdzik-Wilgos, Manager ds. Sprzedaży Ronson Development
W Warszawie najtańsze mieszkanie z naszej oferty znajduje się w inwestycji Miasto Moje VIII. To lokal o powierzchni 25,41 mkw., a jego cena wynosi 424 724 zł. W Poznaniu najtańszym lokalem jest mieszkanie z projektu Grunwald Między Drzewami II. Jego cena to 492 550,22 zł za 38,64 mkw.
We Wrocławiu najniższa oferta pochodzi z inwestycji Viva Jagodno. Lokal o powierzchni 48,17 mkw. można kupić w cenie 616 961 zł. W Szczecinie natomiast najtańsze mieszkanie można znaleźć w Nowej Północy 1B. Lokal o powierzchni 26,09 mkw. kosztuje około 300 tys. zł.
Łukasz Šedovič, Sales Director w Trust Investment S.A.
Najtańszym mieszkaniem spośród naszej oferty jest mieszkanie jednopokojowe oznaczone numerem M021, znajdujące się w inwestycji ULTRADOM w Radomiu. Powierzchnia mieszkania wynosi 26,60 mkw., a jego wartość to 215 460 zł.
Witold Kikolski, członek zarządu MS Waryński Development S.A.
Aktualnie Grupa Waryński koncentruje się na realizacji inwestycji Stacja Ligocka w Katowicach. W ramach tego projektu najtańsze mieszkanie to starannie zaprojektowany lokal o powierzchni ponad 38 mkw., którego cena całkowita wynosi 471 936 zł brutto. Inwestycja Stacja Ligocka charakteryzuje się doskonałą lokalizacją, zapewniającą wygodny dostęp do komunikacji miejskiej oraz pełnej infrastruktury, co czyni ją atrakcyjną propozycją, zarówno dla osób szukających pierwszego mieszkania, jak i inwestorów.
To mieszkanie to doskonała okazja dla ludzi poszukujących nowoczesnego, funkcjonalnego lokalu w jednym z najdynamiczniej rozwijających się miast Polski. Dzięki odpowiedniemu rozplanowaniu przestrzeni, zapewnia ono komfortowe warunki do życia, a przy tym stanowi konkurencyjną ofertę na rynku lokalnym.
Damian Tomasik, prezes zarządu Alter Investment
Alter Investment jest deweloperem gruntowym, specjalizującym się w pozyskiwaniu, uszlachetnianiu i przygotowywaniu nieruchomości pod inwestycje budowlane. Nasza działalność koncentruje się na dostarczaniu atrakcyjnych gruntów z pełnym przygotowaniem prawnym i administracyjnym, w tym z uzyskanymi pozwoleniami na budowę.
Obecnie nie prowadzimy bezpośredniej sprzedaży mieszkań, lecz oferujemy starannie przygotowane tereny inwestycyjne, które umożliwiają realizację wysokiej jakości projektów deweloperskich. Dzięki temu nasi partnerzy, deweloperzy i inwestorzy mogą szybko i efektywnie rozpocząć budowę, odpowiadając na potrzeby rynku mieszkaniowego.
W miastach, w których działamy, posiadamy grunty przeznaczone zarówno pod zabudowę wielorodzinną, jak i projekty komercyjne, w tym obiekty przeznaczone na wynajem długoterminowy. Nasze inwestycje obejmują strategiczne lokalizacje w dynamicznie rozwijających się regionach, m.in. w Trójmieście.